فرهنگ و مردم جزیره کيش

به وبلاگ کیشی چت خوش اومدین

وبلاگ کیشی چت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ به وبلاگ کیشی چت خوش اومدین خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

جمعیت جزیره کیش بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1385 برابر 20922 نفر بوده که 82 درصد آن طی سالهای اخیر در نتیجه فعالیت های اشتغالزایی به کیش مهاجرت کرده اند. میزان باسوادی در کیش بیش از 92 درصد و درصد اشتغال بالای 98 درصد است که نشان دهنده وضعیت بسیار مطلوب این دو شاخص است.

ملاقات با اهالی بومی یک کشور یا منطقه برای بسیاری از گردشگران یک جاذبه فراموش نشدنی بشمار می آید. در محله سفین شما می توانید با اهالی بومی سخت کوش و خونگرم کیش ملاقات کرده و از نزدیک با سبک زندگی آنها آشنا شوید. تقریبا تمامی بانوان، مردان و کودکان این محله از لباس های سنتی استفاده میکنند. لباس محلی مردان "دشداشه" و "غتره" میباشد و زنان "ملفع " پوشیده "بطوطه" یا (برقع) روی چهره شان می گذارند. مهمترین اعیاد عید قربان و عید غدیر میباشد. ساز اصلی محلی "حبان" ، "نی انبونه" و "دهل" است.

شغل سنتی بومیان ماهیگیری، دامداری، دریانوردی و تجارت است و در گذشته به صید مروارید نیز می پرداختند. ابزارهای اصلی صیادان کیش برای ماهیگیری تور ماهیگیری، گرگور و قلاب هستند. اما علاوه بر آنها استفاده از "مشتا" و نیزه و حتی ماهیگیری با دست نیز در سطح بسیار محدودی رواج دارد.

همزمان با توسعه توریستی و تجاری جزیره بخشی از این افراد به کارهای خدماتی روی آورده اند و بقیه از طرق سنتی به امرار معاش می پردازند. ماهیگیری و دامپروری در میان بومیان معمول است. تجار محلی وماهیگیری و دامپروری در میان بومیان معمول است. تجار محلی و بومی در بازار سفین به کار مشغول هستند. فضا و معماری سنتی این بازار یادآوری بازارهای سنتی و قدیمی سرزمین اصلی ایران است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:فرهنگ,

] [ 20:55 ] [ مدیر روم ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،